DIVERSASIA (2021-2024)
DIVERSASIA-Приемане на разнообразието в АЗИЯ чрез усвояване на приобщаващи отворени практики
Уеб сайт: https://diversasia-accessible-he.eu/
618615-EPP-1-2020-1-UKEPPKA2-CBHEJP
Начална дата: 15 януари 2021
Продължителност: 3 години
Партньори
- Университет Нотингам Трент, Великобритания
 - Индийски Технологичен Институт Bhubaneswar, Индия
 - Технологичен институт Vellore, Университет Trust-Vit, Индия
 - Бангладешски Университет по Инженерство и Технологии, Бангладеш
 - Университет Jahangirnagar, Бангладеш
 - Университет Гази, Турция
 - Латвийски университет, Латвия
 - SoftQNR, Сърбия
 - Пловдивски университет “Паисий Хилендарски”, България
 - Национална Асоциация на Работещите с Хора с Увреждания, България
 - PhoenixKM BVBA, Белгия
 
Цели и задачи
- Осигуряване на възможности на студентите с увреждания да се радват на същия достъп до висше образование (ВО) като техните връстници и да ползват достъп до цифрови учебни материали (OERs _ Open Education Resources и MOOCs – Massive Open Online Courses).
 - Създаване на възможности и ресурси на институциите за висше образование в Индия и Бангладеш, за включване на разнообразието от студенти, особено тези с обучителни затруднения.
 - Предоставяне на обучение и инструменти за приобщаващо образование на персонала на висшите училища, включително ръководства, контролни списъци и водещи практики при следване на насоките и принципите на Универсалния дизайн на обучението (UDL).
 - Осигуряване на инструментариум за насоки за валидиране, който оценява текущото ниво на достъпност на OER и MOOC в Индия и Бангладеш.
 - Осигуряване на информираност и възприемане на достъпни OER и MOOC от ВУ в мрежите на партньорските държави.
 
Резултати
- Наръчник DIVERSASIA, който ще предложи стратегии, които преодоляват проблемите за приобщаването, разнообразието и културните различия във висшите учебни заведения на 21-ви век в Азия.
 - Иновативен инструментариум с ръководство, контролни списъци, най-добри/добри практики за прилагане на универсален дизайн на обучението.
 - Иновативна стратегия за оценка и валидиране на OER (SCORM) и MOOCs, за да се преразгледа и оцени тяхното ниво на достъпност и да се даде възможност за по-нататъшно преразглеждане и достигане на повишено ниво на достъпност.
 
 ![]()
                		
						